Live Help
 
 
Print siden

21-09-2011 - Forsinkelse på Icewarp Merak Mailserver.

Vi oplever i øjeblikket forsinkelser på vores Icewarp Merak mailserver.

Dette påviker især webmail og afsendelse af mail, samt at indkommende mails bliver forsinket.

Teknikerne fra Icewarp arbejder på at løse problemet.

Hvis du oplever, at du får afsendt den samme mail flere gange pga. den langsomme svartid fra serveren, kan dette delvis forhindres ved at sætte time-out højere end normalt. I Outlook finder du indstillingen i din mailopsætning, Flere Indstillinger, Avancereindstillinger.

Update 22.09.2011 kl. 16.00
Icewarps teknikere har fundet frem til, at det er diskene i serveren der er flaskehalsen efter opgraderingen til Merak ver. 10 for kort tid siden.
Der er derfor bestilt helt nyt og kraftigere hardware, så problemet kan løses en gang for alle.
Vi håber at modtage dette i aften, eller allersenest i morgen tidligt.

Update 23.09.2011 kl. 8.45
Nyt hardware er netop modtaget, og er ved at blive klargjort.
Vi forventer at være klar til at skifte indenfor den næste times tid, hvorfor mailserveren kortvaring vil være utilgængelig i 10-15 minutter.
Efter skiftet, vil gamle mail i første omgang ikke være tilgængelig, da de først efterfølgende flyttes fra det gamle disksæt.

Flytning af gamle mails er i gang. Flytningen sker alfabetisk efter domænenavn.

Alle mails er ny flyttet

 

  

Status: Lukket


 
 


GULLESTRUP.NET APS
GADEGÅRDSVEJ 33
7400 HERNING
TLF: +45 88 70 72 00
Telefontid:
Ma - To Kl. 10.00 - 19.00
Fredag Kl. 10.00 - 16.00