Live Help
 
 
Print siden

21-08-2009 - Enkelte kunder mangler mails efter flytning

I forbindelse med vores flytning af hostingcentret i weekenden, tilstødte der desværre en hardwarefejl på en mailserver som har resulteret i at nogle kunder har oplevet at gamle mails m.v., ankommet før fredag kl. 19.00, men som de fleste allerede havde modtaget og læst, ikke længere er tilgængelige..

Vi havde desværre ikke forudset, at en fysisk flytning af serverne skulle få dette udfald, derfor heller ikke taget ekstra modforholdsregler i forhold til dette.

Vi har fået indlæst en stor del af de, i første omgang, mistede mails, men må desværre konstatere, at der statid er kunder som mangler en del af deres "gamle" mails. Vi må på nuværende tidspunkt konstatere, at det ikke er muligt at "redde" de resterende mails fra før fredag, selvom vi har haft et specialfirma i diskredning til at forsøge at redde det sidste.

Som en konsekvens heraf, har vi. pr. dd. ændret specifikationerne for vores mailhoteller og maildelen af webhoteller, til også at omfatte daglig backup af allerede hentede/læste mails. Betingelsen for at der kan tages backup af dine hentede mails er, at du som POP3-bruger har sat din mailklient til at gemme en kopi på serveren. Er du IMAP eller Webmail-bruger vil dine mails altid blive liggende på serveren.

Desuden vil systemet automatisk gemme en kopi af indgående mail (selv om du har hentet den med POP3 og dermed slettet dem på serveren), i 14 dage, således at disse vil kunne genleveres hvis du skulle få dem slettet.

Backupen vil også omfatte Webmail-brugernes adressebøger o.lign.

Ovenstående ændring omfatter både nye og eksisterende abonnementer, og vil ikke medføre ændring af priser etc.



 
 


GULLESTRUP.NET APS
GADEGÅRDSVEJ 33
7400 HERNING
TLF: +45 88 70 72 00
Telefontid:
Ma - To Kl. 10.00 - 19.00
Fredag Kl. 10.00 - 16.00