Hvor lang tid går der, fra jeg har bestilt, til jeg kan begynde at bruge mit nye webhotel?
Når vi har modtaget din bestilling, oprettes dit webhotel automatisk indenfor ganske kort tid, og du er derefter i stand til at anvende en del af webhotellet.
Hvis du har bestilt oprettelse af et domænenavn, vil dette førs ske efter at du har betalt, enten straks vha. kortbetaling, eller via bateling med netbank. Kortbetaling er naturligvis det hurtigste.
Hvis du har bestilt flytning af at DK-domæne, vil du kort tid efter bestillingen modtage en mail fra DK-Hostmaster, om at gokende flytningen (redelegeringen) til Gullestrup.net
Hvis ikke du modtager en mail fra DK-Hostmaster, kan det skyldes, at du enten har en tidligere udbyder som fuldmægtig, ikke har oplyst en mailadresse til DK-Hostmaster, eller at den oplyste mailadresse ikke er gyldig.
I alle tre tilfælde kan du logge på selvbetjeningen hos DK-Hostmaster (www.dk-hostmaster.dk) og godkende flytningen, og evt. samtidig få rettet mailadressen.
Har du bestilt flytning af et internationalt domæne, vil du i de fleste tilfælde modtage en mail, som beder dig oplyse en såkaldt EPP-kode til domænet, som vi skal bruge for at kunne starte flytningen.
Flytningen vil blive igangsat umiddelbart efter at vi har modtaget din betaling samt evt. EPP-kode.
Indtil domænet er flyttet eller oprettet, kan du aktivere en midlertidig adresse (på Windowshoteller i Helm) eller bruge en standardadresse(på Linuxhoteller).